Sokszor nem is vagyunk tudatában, hogy mennyi mindent tudunk a vásárlóinkról. Pedig a versenyelőny annál a vállalatnál van, amelyik jobban tudja az adatokat hasznosítani, tárolni és kezelni. Az adatok segítségével személyiségi profilokat tudunk felállítani, így testre szabott ajánlatokat adhatunk. Megérthetjük a fogyasztóinkat, ezáltal jobban targetálhatunk a termékeinkkel. Az adatokból kinyerhető információk segítségével optimalizálhatjuk az üzleti folyamatainkat, például egy webshopnál mikor kell feltölteni a raktárjainkat. Optimalizálni tudjuk az árstratégiánkat, be tudjuk lőni, mi az az optimális ár, amit a vevő még hajlandó kifizetni.

És nézzünk pár példát a nagyvilágból, hogy kik azok, akik ügyesen használták fel az adatokat: Donald Trump a tárolt logokat nem csak közvélemény-kutatásra, hanem közvélemény befolyásolásra is felhasználta. A világ legnagyobb cégei, a Facebook, a Google, az Amazon az adatok ügyes felhasználásával jutottak el oda, ahol vannak jelenleg. A Netflix a nézői szokások alapján ajánl filmeket, a Walmart személyre szabja a marketingkampányokat, és mindig olyan akciókkal jön ki, amivel nagyobb tömeget tud elérni.

A piaci trendekből látszik, hogy mennyire előtérbe került az adatelemzés és adatfelhasználás, és nem véletlenül hallhatunk rengeteg előadást a Big Datáról a konferenciákon.