A legfontosabb e-DM marketing mérőszámokat a legegyszerűbben az alábbi statisztikai kimutatás segítségével tudjuk szemléltetni:

Feladó: A kampány során szabadon választható a feladónév, sok esetben a cégnevet szokták megadni. A felhasználó a Feladó név alapján tudja azonosítani, hogy ki is keresi őt. Lényegében 20 karakter, ami mindenhol megjelenik/látszik.

Tárgy: Az egyik legfontosabb kulcs mondat, hisz ez alapján döntenek a felhasználók, hogy megnyissák-e a levelet.

Küldve: A kiküldött összes e-mail mennyiséget takarja. Ennyi egyedi felhasználó kapta meg az e-mail ajánlatot.

Olvasatlan: Bejutott a felhasználó e-mail fiókjába, viszont nem jutott el az első kattintásig, azaz a megnyitásig. Amennyiben nem nyitják meg a levelet, a „Feladó név” és a „Tárgy” mezőket ettől függetlenül látják a felhasználók, így a brand és a headline eljut mindenkihez.

AV (megnyitások): A megnyitási számok már egy interakciót takarnak. A cselekvés már egy kattintást tartalmaz. A megnyitás során a felhasználók látják a levél tartalmát, magát az ajánlatot. Két fontos mérőszámra érdemes odafigyelni, az egyik az egyedi és a másik összes megnyitás. Az egyedi megnyitás során látni fogjuk, hogy hány darab egyedi felhasználó nyitotta meg a levelünket. Az összes megnyitási szám pedig arra egy visszajelzés, hogy az egyedi felhasználók összesen hányszor nyitották meg a levelet (hiszen egy felhasználó többször is nyithat).

CT (kattintások): Amennyiben a levél konverzióját szeretnénk mérni, akkor az átkattintásra kell koncentrálnunk, mivel ez megmutatja, hányan kattintottak az e-mailben található linkekre.

CTR (ClikThroughRate) – Átkattintási arány: Arányszám, mely a hirdetésre érkező kattintások és az összes kiküldés hányadosa. A magas megnyitási aránynak mindenki örül, azonban ha ez alacsony, akkor el kell azon gondolkodni, hogy mi lehet ennek az oka.

Megnyitások és kattintások óránkénti bontásban: A kampány szempontjából időzített kiküldéseket végzünk, tehát előre megfontoltan, percre pontosan állítjuk be, mikor induljon el a kampány. A statisztika azt is megmutatja, hogy a felhasználók melyik napszakban és hány órakor nézték meg az ajánlatunkat. Ezt elemezve érdemes változtatni az eddigi kiküldési stratégián.

Mikre érdemes még odafigyelni?

Kattintások linkenkénti bontásban: Tiszta képet adnak arról, hogy mely ajánlatok voltak érdekesek, relevánsak a címzett számára. Szintén külön mérhető az egyedi és összes kattintási szám.

Megnyitások megoszlása: Ezzel a felhasználói szokásokat mérjük abból a szempontból, hogy milyen eszközről, milyen operációs rendszerből, és böngészőből történtek a megnyitások.

(Landingpage) Érkeztető oldal: Az a weboldal, ahová a hirdető szeretné terelni a látogatót a hirdetésben található linkre való kattintás után.

Minden kampány után partnereink rendelkezésére bocsájtjuk ezt a részletes statisztikai linket, kérésre akár elemzéssel együtt. A kampányt akkor tekintjük lezártnak egy közös egyeztetést követően, amikor a partnertől is megkapjuk a visszajelzést.

Hiszünk a tudatos tervezésben és a tesztelésekben, ezért is szeretnék még a figyelmedbe ajánlania témához kapcsolódó korábbi blog bejegyzéseket is:

VEDD FEL A KAPCSOLATOT VELÜNK!