Térjünk a lényegre!

Véleményünk szerint a legjobb eredmény elérése érdekében 4 fontos tényezőt kell követni:

  • A levelek perszonalizálása, megszemélyesítése
  • Egyértelmű és tiszta „header” vagyis fejléc. Ami egyenlő a levél felső 1/3-ad része, a tárgy és a „preheader” vagyis a tárgy mögötti, általában szürke másodlagos tárgysorral.
  • Egyértelmű „call to action”. Ez azt a gombot vagy linket jelenti amit az olvasónak le kéne kattintania.
  • Folyamatosan frissülő adatbázis

 

Perszonalizálás

Névre szóló levelet érdemes küldeni, ugyanarról a küldőről. Ha azonnal nem is, de idővel kialakulhat bizalom az ügyfélben, ezért biztonsággal tudja megnyitni a levelet. Ez nagyon hasonló egy étteremlánchoz. Ha a McDonalds-ba megyünk enni, tudjuk, hogy mire számíthatunk.

Sokszor elkövetik azt a hibát, hogy nem helyeznek elegendő hangsúlyt az érzelmi hatásokra. Nagyon fontos, hogy az e-mail tartalma megfogja az olvasót. Tökéletes példa erre a segélykampányok. Hatalmas betűkkel ki van írva, hogy „SEGÍTS” és természetesen ehhez társul egy szívszorító kép is. Persze lehet azt mondani, hogy nekik könnyű, mert mindenki megsajnál egy éhező gyermeket, de nem csak a sajnálatot lehet hangsúlyozni. A vágyaknak legalább ugyanakkora ereje van.

Lényegében egy olyan levelet kell létrehozni, amiben megszemélyesítjük az ügyfelet és hatunk az érzelmeire. Így bizalmat építhetünk ki. Fontos tudni, hogy ez egy hosszabb folyamat és nem alakul ki azonnal.

 

Egyértelmű fejléc

Gyakran nem helyeznek rá elegendő figyelmet, pedig nagyon fontos.

Nem csak a figyelmét kelti fel a lehetséges ügyfélnek, de a spam filterek is különösen odafigyelnek a „header” vagy fejlécre.

A „preheader” ami a másodlagos tárgysort jelenti, majdnem egyenértékű a tárggyal. Azért fontos a megfelelően felhívó másodlagos tárgysor használata a hozzá illő tárggyal együtt, mert a megnyitás aránya így lesz a legnagyobb.

 

Az egyik legfontosabb része a levélnek, a CTA

Ha már egyszer megnyitották a levelet a következő nagy lépés, ha le is kattintja azt. Ezért mindenképp el kell helyezni egy gombot jól látható helyen, kiemelve. Ez a (CTA) „call to action” ami már az oldalunkra tereli a potenciális ügyfelet.

Elengedhetetlen, hogy a CTA gombunk eléggé színes legyen és látható. Így azonnal felkelti a figyelmet és ha ehhez társul a megfelelő elhelyezés is akkor a CTR a legmagasabb lesz.

Ha nagyobb az átkattintási arány, nagyobb esély van arra, hogy megnő a vásárlások száma is.

Ilyenkor jogosan felmerülhet az a kérdés, hogy „Mitől lesz jó egy gomb?”, ezért ezt is megfogalmaztuk pár rövid sorban:

  • legyen egyszerű
  • egyes szám első személyben érdemes írni
  • felhívónak kell lennie

Amennyiben nem sikerült elsőre felkelteni az ügyfél érdeklődését annyira, hogy vásároljon, érdemes még egyszer felkeresni a megfelelő kommunikációval. Ilyen lehet: „Ma éjfélig még van lehetőséged!”, „Még megveheted!”, „Ne maradj le!”

 

Összegzés

Első ránézésre az e-mail marketing komplikáltabbnak tűnhet mint amilyen valójában. Ezért fontos, hogy meg legyen tervezve a kiküldés az elejétől a végéig.

A levélnek perszonalizáltnak kell lennie és figyelemfelkeltőnek. Ugyanakkor az érzelmekre is hatnia kell.

Nézd az olvasó szemével a tárgyat és a tartalmat. Érdemes megkérdezni magadtól, hogy „én megnyitnám ezt a levelet, rákattintanék?” És így el is jutottunk a legfontosabb részhez, a CTA gombhoz. A gombot ki kell emelni és megfelelően elhelyezni, hogy a legjobb eredményt érje el.

Végül, a megfelelő adatbázist kell használni! Nézd meg adatbázisainkat és olvass utána, hogy neked melyik lehet a leghatékonyabb vagy vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

VEDD FEL A KAPCSOLATOT VELÜNK!