Ebben a cikkben azt foglaljuk össze, mik az előnyei a saját hírlevél adatbázisnak.

Hosszútávon felhasználható

Míg a Facebook és Google hirdetési rendszereiben évről évre költségesebbé válik a felhasználók elérése és a forgalom, addig a saját adatbázisra kiküldött hírlevelek ára marad közel ingyenes. Ez az egyetlen saját csatornánk a marketingben, amit nem vehet el tőlünk egy algoritmus módosítás, amivel hosszútávon biztosan tervezhetünk.

Különösen fontos ez egy ilyen időszakban, mint a 2020-21-es év, amikor a járvány okozta káosz sok marketing költségvetést megvágott, átalakított. Ilyenkor egy gyakorlatilag ingyen használható csatorna aranyat ér.

Szegmentálás

A lista tagjai a velük zajló interakciók, tehát például megnyitások és kattintások adatai alapján szegmentálhatóak. Képzeljük el a világ legegyszerűbb online értékesítési folyamatát: kiküldünk egy levelet benne egy linkkel, ami egy sales oldalra mutat. Már egy darab ilyen kiküldés után 4 szegmensünk lehet.

– Lesznek, akik meg sem nyitják a levelünket.
– Lesznek, akik megnyitották, de nem kattintottak a linkre.
– Lesznek, akik átkattintottak az oldalunkra, de nem vásároltak.
– És lesznek vásárlóink is.

Minden szegmens számára érdemes lehet a továbbiakban eltérően kommunikálni. Az első csoport maximum a tárgyat olvasta el. Náluk később lehet újra próbálkozni más tárggyal. A második, harmadik csoport számára talán több edukáció, további sales érvek, esetleg bizalomépítés jöhet szóba. A vásárlóknak pedig terméktől függően mehet upsell ajánlat, keresztértékesítés, visszajelzés kérés, vagy csak javaslatok a termék használatához.

Ez csak egy nagyon egyszerű példa volt, természetesen ezer más módszer van még az adatbázis szegmentálására. Tárolhatjuk az adatbázisban, hogy a kiskutyás vagy a kiscicás képre kattintott a user, tárolhatjuk, mely blogcikkeket olvasta el a honlapon, tárolhatjuk, meddig görgetett le a sales oldalon, stb.

Tervezhető vásárlási folyamat

Kell, hogy legyen egy képünk a termékünk/szolgáltatásunk értékesítése esetén lezajló vásárlási folyamatról. Jó esetben tudjuk, mennyire alakul ki könnyen a problématudatosság, terméktudatosság, megoldástudatosság, teljes tudatosság. Lehet tapasztalatunk róla, hogy az egyes szakaszoknál mennyi edukációra, bizalomépítésre van szükség.

Az a jó a hírlevél listában, hogy megfelelő szegmentáció esetén elég pontosan megtippelhetjük, listánk melyik tagja melyik fázisában jár a vásárlási folyamatnak. Ennek megfelelően küldhetünk ki számukra kampányokat. Az egész tervezhető, sőt akár automatizálható is.

Szeretnél adatbázist építeni?

 

VEDD FEL A KAPCSOLATOT VELÜNK!