Manapság az internetes kommunikációhoz gyökeresen hozzátartoznak az emojik, segítenek kiegészíteni a mondandónkat, vagy kifejezni hangulatunkat. Igaz, hogy ma már nem számítanak újdonságnak a weben: az első emoji több mint 20 évvel ezelőtt bukkant fel Japánban, és már világnapja is van: július 17.
A hírlevelekben egyelőre kevesen használják, éppen ezért érdemes egy próbát tenni, hiszen segítségükkel nemcsak, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet, hanem hatékonyan képesek javítani az átkattintási arányt. Ezt saját példával is alá tudjuk támasztani, hiszen házon belül saját kampányainkat teszteltük emojival, illetve anélkül. Az a tárgy, amiben szerepelt hangulatjel, 5%-kal magasabb megnyitást, és 0,3%-kal jobb kattintási számokat eredményezett.
Az emojik használata mellett szól az az érv is, hogy sokkal inkább emberibbé teszi a kommunikációt, így könnyebben tudnak kapcsolódni az olvasók a levelünkhöz. Mivel a tárgysorban csak meghatározott számú karakter engedélyezett, érdemes emojikat használnunk, így többet mondhatunk el, mint szavakkal. Egy kutatás már azt is vizsgálta, hogy melyik az a top15 emoji, amit a leggyakrabban használnak.
Ugyanakkor nem csak a tárgysorban, de a szövegben is érdemes emojikat elhelyezni. Hiszen az itt megjelenő emojik is javítják az átkattintási arányt az oldalra. Egy vizsgálat szerint 93 százalékos javulást lehet elérni az átkattintási arányban a használatukkal. Érdemes tehát megpróbálkozni az emojik használatával, óvatosnak kell azonban lenni velük. Annál is inkább, mert nem minden e-mail kliens jeleníti meg normálisan az emojikat. Ezért kiemelten fontos, hogy kiküldés előtt leteszteljük őket. Szívesen segítünk együtt ötletelni, és az eredmény maximalizálása érdekében grátisz biztosítjuk az A/B tesztet.
(Forrás: http://blog.webshark.hu/2018/09/11/emoji-hasznalata/ )