Ahogy minden üzleti és marketing területre, a pandémiás időszak az e-mail-marketingre is hatással volt. Csak éppen pozitív értelemben. A Hubspot riportja szerint átlagosan 27%- kal több e-mailt küldtek a cégek a Covid–19 kezdete óta, a Campaign Monitor kutatása pedig arról számol be, hogy globális viszonylatban (és talán az otthonról dolgozásnak köszönhetően) többen nyitották meg az e-maileket, mint a pandémia-időszak előtt. Az email-marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb marketingeszköz.

Persze csak ha nem kéretlen. Az e-mail-marketinget használók 45%-a mondja azt, hogy az e-mail-marketingkampányuk sikertelensége leginkább a bevonódás hiányának köszönhető. Ehhez kapcsolódik a Zettasphere jóslata, hogy 2021-ben továbbra is a 3R, vagyis a

  • megfelelő üzenet (right message)
  • megfelelő személynek (right person),
  • megfelelő időben (right time)

történő eljuttatása a cégek teoretikus célja.

A 3R teóriának megfelelően:

  • Megfelelő személy: folytatni kell az adatbázisunk megfelelő szegmentációját (pl. számoljuk fel az „egy ugyanaz e-mail minden feliratkozónak” gyakorlatot), amely azt is jelenti, hogy elemezzük, hogy az adott olvasó milyen kategóriájú tartalmakra kíváncsi, milyen kategóriájú linkekre (pl. akció, hírek, részletes leírás vagy teszt) kattint a kiküldött e-mailen belül.
  • Megfelelő üzenet: Teszteljük a működő üzeneteket és címsorokat A/B teszteléssel, ezzel növelve a kampány sikerét. Az üzenet legyen mindig segítő, ügyfélcentrikus és nem csak a megszólításban személyre szabott! Ehhez persze adatokra (el kell kezdenünk begyűjteni!) és rendszerre van szükség, ami tárolja és megfelelő időben felkínálja azt. Szintén a megfelelő üzenethez tartozik, hogy a NetHunt vállalat animált gombok és CTA kreatívok elterjedését és a sokkal kompaktabb e-mailmarketingkommunikáció sikerességét jósolja amellett, hogy színesebb, blokkosított lesz a tartalom. De ide sorolható a még interaktívabb e-mailek trendje is, ami azt jelenti, hogy egy termék ajánlásakor nem a termék adatlapjára visszük az érdeklődőt, hanem a termékváltozatokat (pl. színek) már a levélben klikkelhetővé tesszük, ezt már a Google is alkalmazza!
  • Megfelelő idő: Automatizáljuk és helyezzük el egy értékesítési folyamat részeként a kiküldött leveleket, és ezt az egészet egy jól átgondolt és tesztelt elv szerinti automatizmus vezérelje.

Mindezek mellett Sapph Li, az „Art of E-mails” alapítója felhívja a figyelmet arra, hogy a „plain text e-mailek”, vagyis a formázás- és sablonmentes e-mailek el fognak terjedni az üzleti világban. Nemcsak azért, mert mentesek a felesleges csicsa dizájntól, amit nem sokan kedvelnek, vagy nem is tölt be rendesen, hanem, mert egyszerűségüknél fogva nem kerülnek promóciós vagy spam mappákba, és kizárólag a lényegre tör. A korábban említett jobb szegmentáció és perszonalizáció mellett érvek szólnak:

  • a perszonalizáció 122%-kal növeli a ROI-t és 6x több átkattintást eredményezhet (Experian);
  • a perszonalizált tárgysorok 26%-kal növelik a megnyitási arányt (Campaign Monitor). Az Epsilon kutatása szerint a vásárlók 80%-a szívesebben költ, ha perszonalizált tapasztalata van (= úgy érzi, valóban neki szól), és az átlagos vásárlók 36%-a nyilatkozott úgy, hogy szeretne jobb személyre szabottságot a jelenleg használt szolgáltatásnál. Egy most még csak kísérleti irány, hogy célszoftverekkel (mint pl. az Optimizely) teljesen más landingoldalt, weboldalt vagy termékoldalt mutatunk, attól függően, hogy milyen információink vannak az éppen minket böngészőről.

(Forrás: Marketing Trendek 2021 by Marketing Fesztivál)

 

 

VEDD FEL A KAPCSOLATOT VELÜNK!