valamint közvetlen és közvetett kampányeredmény ráhatások

Az e-DM szolgáltatás az azonnali és célirányos tömeges megszólítás erejével jó hatással van más online kommunikációs csatornák (pl. Google Ads, Facebook) eredményességének növelésére. Ezek a ráhatások későbbiekben, azaz e-DM kiküldést követő időszakban lesznek a vállalat számára érezhetőek és kimutathatóak.

Érdemes megvizsgálni a Google Trends adatokat az e-DM kiküldés után. Miért fontos ez?

A Google Trends egy Google szolgáltatás, ami a múltbéli Google keresési adatokat dolgozza fel és készít belőlük kimutatásokat.

A Google Trends tetszőleges keresési kulcsszó esetében megmutatja, hogy alakult a keresések száma és statisztikát is ad arról, hogy Magyarországról mikor kerestek rá a vállalat nevére, az aktuális kampány termékére vagy szolgáltatására legtöbben.

Az online kommunikáció a mérések és statisztikák felhasználásán alapul, hiszünk a tudatosságban és kevésbé a véletlenekben.

Mintákat készítettük a Google Trends segítségével, két partnerünk e-DM kiküldés utáni időszakának megfigyelésével. A mellékelt ábrákon jól látható, hogy az e-DM szolgáltatásunk igénybevétele után szignifikáns növekedés történt az organikus keresésekben.

Tapasztalatok és következtetések levonása

Az e-DM kampány során tapasztalni fogunk egy közvetlen és közvetett ráhatást az eredményekre.

A megrendelő számára releváns filterezett célcsoport megszólításakor közvetlenül szerezhetünk új és azonnali vásárlókat, akik az e-DM statisztikákból és mérésekből kimutathatók. A közvetlen ráhatáson felül számolhatunk a közvetett, azaz a később megjelenő és más kommunikációs csatornákon realizált pozitív hatásokkal is.

A fenti példák segítségével szemléltetjük egy tőlünk független szolgáltató, a Google Trends segítségével, hogy bizonyítottan hozzájárul az e-DM szolgáltatás a keresési találatok növekedéséhez, mondhatni kulcsfontosságú szerepet játszik az aktuális kampányidőszakban. Az ábrán jól látszik, hogy az organikus találatok az e-DM kampányt követően megugranak.

Tehát a közvetlen eredményt órákon belül fogjuk látni, míg a közvetett ráhatás más csatornákon és hosszabb távon fogja erősíteni a brandet, valamint a termék és szolgáltatás ismertségét és piaci pozícióját.

Ezen tapasztalatok birtokában ne csak az e-DM kiküldés utáni közvetlen statisztikát vegyük alapul a kampány értékelésekor, hanem vizsgáljuk meg, hogy az utána következő időszakban hogyan járult hozzá más csatornák eredményességéhez.

 

VEDD FEL A KAPCSOLATOT VELÜNK!