Az A/B tesztelés egy konverziónövelő módszer, ami segít optimalizálni a folyamatainkat, és megtalálhatjuk a leghatékonyabb megoldásokat. Segítségével két verziót hasonlítunk össze, és eredményképp megkapjuk, melyik teljesített jobban. A továbbiakban pedig a jobban teljesítőt fogjuk hosszútávon futtatni. Nézzük, hogy mit is érdemes A/B tesztelni egy e-mail kampány során:

Tárgysor: ez a legfontosabb tényező, hiszen ezt látja először a címzett, ha nem elég megnyerő a tárgy, akkor nem fogja megnyitni a levelünket. Találjunk ki több tárgyat, és lássuk, melyik teljesít jobban.

Feladó neve: lehet a feladó egy cég vagy márka név, vagy akár egy konkrét személy. Ebből arra tudunk következtetni, hogy a címzettünk egy vállalattal szeret-e kommunikálni, vagy jobban meg lehet-e fogni, ha egy hús-vér ember szól hozzájuk.

Tartalom: a leglényegesebb elem. Legyen rövid, ütős és színes-szagos. Tegyünk bele call to action gombokat. Tesztelhetjük, hogy a címzett a tartalmi vagy inkább a grafikai elemekre kap rá. Ne sajnáljuk az időt több kreatívot készíteni, hiszen a hírleveleink hatékonyságát tudjuk ezzel növelni.