A kampányterv készítése nagyon fontos, így láthatjuk a teljes képet, aminek a segítségével előre tudunk tervezni.
Mindenekelőtt fontos meghatározni, hogy mi is a célja a kampánynak. Cél lehet az eladás, érdeklődés felkeltése, termék vagy szolgáltatás bemutatása, vagy brand építése. Ha ez megvan, válasszuk ki azokat a csatornákat, amelyeken keresztül hatékonyan tudjuk elérni célközönségünket.
Ha megvannak a célcsatornák, fontos őket egymáshoz viszonyítva elhelyezni, hogy egymást erősítő hatást vátsanak ki. Nagy gondot kell fordítani az időszak meghatározására. Ha szezonális a termékünk, amit reklámozni szeretnénk, ahhoz igazodni kell. Ha nem, lehet egész éves a kampányunk, vagy az erőforrásainkat egy-egy időszakra összpontosítjuk.
Fogalmazzuk meg, kiknek szeretnénk eladni, mely csoportok figyelmét akarjuk felhívni. Azt, hogy milyen csatornán hirdetünk, nagyban befolyásolja a célcsoportunk szokásai, ehhez mérten válasszuk ki az optimális kommunikációs csatornát. A hirdetési formák változatossága nagyon sokszínű, de célszerű párhuzamosan több csatornát is használni.
A vállalkozások meghatározott marketingbüdzsével gazdálkodhatnak, meghatározva, hogy mennyit költhetnek hirdetési felületek vásárlására. Ez sajnos korlátozza a csatornák használatát is. Érdemes úgy optimalizálni a kampányt, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésre álló költségvetésből.
A kreatív készítésnél fontos szempont mind a szöveges üzenet, mind a grafikai kivitelezés, lehetőleg több verzióban. Vannak olyan technikai követelmények, amiket feltétlenül szükséges betartani, hogy a hirdetésünk optimálisan jelenjen meg minden eszközön.
Ha végigkövetjük a fent említett lépéseket, akkor a kampánytervünk segítségével átláthatjuk a teljes folyamatot, mikor mi fog történni, mi hol fog megjelenni, és mindez mennyibe fog kerülni.